Ρωτήθηκαν συνολικά 100 επιχειρήσεις με υποδήματα, ενδύματα (γυναικεία, ανδρικά και παιδικά), είδη προικός, δερμάτινα είδη, εσώρουχα,  μπιζού – αξεσουάρ, έπιπλα-είδη σπιτιού, παιχνίδια, είδη δώρων και υαλικά στο Βόλο και τη Νέα Ιωνία.

Τέθηκε το εξής ερώτημα:

1.Πώς ήταν η αγοραστική κίνηση την περίοδο των Χριστουγέννων συγκριτικά με πέρυσι;

Καλύτερα                               Ποσοστό ………%

Χειρότερα                              Ποσοστό ………%

Ίδια επίπεδα

 

Μείωση του τζίρου τους, κατά μέσο όρο, σε ποσοστό 10% έως 30% από πέρυσι, είχαν το 51% των εμπορικών επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν, παρά τις αρχικές προσδοκίες ότι η αγορά θα κινηθεί ικανοποιητικά την περίοδο των εορτών, λόγω της απογοητευτικής κίνησης την περίοδο πριν από αυτές.  Σε κάποιες περιπτώσεις το ποσοστό πτώσης του τζίρου υπερέβη το 40%.

Το 33% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Και το 16% των ερωτηθέντων κινήθηκαν αυξητικά σε σχέση με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο σε ποσοστό 10 – 30%.

Το μικρότερο ποσοστό μείωσης τζίρου εμφάνισαν τα καταστήματα με λευκά είδη και είδη σπιτιού και εσωρούχων. Ενώ  μεγάλα ποσοστά πτώσης τζίρου εμφάνισαν τα καταστήματα ενδυμάτων.

Χαρακτηριστικό είναι ότι φέτος για πρώτη φορά μέσα στην περίοδο των εορτών επιτρέπονταν οι προσφορές, τις οποίες εκμεταλλεύτηκαν πολλοί έμποροι προκειμένου να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό, γεγονός όμως που όπως φαίνεται δεν έφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα στην αγορά.