Ρωτήθηκαν συνολικά 70 επιχειρήσεις με υποδήματα, ενδύματα (γυναικεία, ανδρικά και παιδικά), είδη προικός, δερμάτινα είδη, εσώρουχα, ηλεκτρικά είδη, μπιζού – αξεσουάρ, παιδικά, είδη δώρων και υαλικά.Τέθηκαν 2 ερωτήματα:
1. Πώς ήταν η αγοραστική κίνηση την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων συγκριτικά με πέρυσι;
Καλύτερα Ποσοστό ………%
Χειρότερα Ποσοστό ………%
Ίδια επίπεδα
2. Σε τι ποσοστό κυμάνθηκαν οι εκπτώσεις στα προϊόντα της επιχείρησής σας;
1η εβδομάδα εκπτώσεων : …………………%
2η εβδομάδα εκπτώσεων : …………………%
3η εβδομάδα εκπτώσεων : …………………%
4η εβδομάδα εκπτώσεων : …………………%
Το 48,5% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι πήγαν χειρότερα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο των εκπτώσεων σε ποσοστό από 10-25%.Σε κάποιες λίγες περιπτώσεις το ποσοστό αυτό έφτασε και στο 50% !.
Το 31,5% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ήταν στα ίδια ποσοστά με πέρυσι.
Και το 20% των ερωτηθέντων κινήθηκαν αυξητικά σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εκπτωτική περίοδο σε ποσοστό 10-15%.
Τα ποσοστά των εκπτώσεων στα προϊόντα των επιχειρήσεων στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεκινούσαν από την πρώτη κιόλας εβδομάδα υψηλά (30-40%) και στο τέλος έφτασαν 50-60%.(Εκτός από συγκεκριμένα προϊόντα που λόγω του είδους τους δεν υπάρχει η δυνατότητα για μεγάλες εκπτώσεις π.χ. λευκά είδη).
Χαρακτηριστικό των φετινών εκπτώσεων είναι το γεγονός ότι ενώ τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε καλή αγοραστική κίνηση τις πρώτες εβδομάδες, μετά υπήρχε μια κάμψη και τις τελευταίες μέρες πάλι (έπειτα και από τα αυξημένα ποσοστά των εκπτώσεων στα προϊόντα) παρατηρούνταν κίνηση στα μαγαζιά, φέτος ήταν ιδιαίτερα καλός ο Ιανουάριος αλλά ο Φεβρουάριος είχε πτωτική τάση ακόμα και τις τελευταίες μέρες των εκπτώσεων. Ο Ιανουάριος ήταν τόσο καλός που αυτός αντιστάθμισε, στις περισσότερες των περιπτώσεων, την μεγάλη πτώση του τζίρου του Φεβρουαρίου. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι καταναλωτές ήταν ιδιαίτερα συγκρατημένοι στις αγορές τους κατά την εορταστική περίοδο και περίμεναν τις εκπτώσεις. Αυτό εξηγεί την ιδιαίτερη κίνηση που παρουσιάστηκε τις πρώτες εβδομάδες των χειμερινών εκπτώσεων.